De Gouden Windei verkiezing gaat weer van start! Foodwatch reikt het Gouden Windei jaarlijks uit aan de voedselfabrikant die het meest misleidende product heeft verkocht. Als consument bepaalt ú wie deze trofee krijgt. Breng nu uw stem uit! Zo bepaalt u mee wie in 2011 de grootste misleider is. En dat is alleen maar slechte reclame.
Stem nú op de grootste misleider van 2011!
De genomineerden zijn:
Blue Band Goede Start Witbrood
De geïsoleerde vezels én houtsnippers zijn niet te vergelijken met volkoren vezels.
Crystal Clear Shine Cranberry Vlierbloesem
Kunstmatig gezoet en duur marketing-watertje met valse schoonheidsclaims.
Honig Limburgse Asperge-crèmesoep
Slechts 0,5% aspergepoeder en dezelfde receptuur als de “Franse” variant.
Liga FruitKick eXtra Framboos
Hoezo 46% fruitvulling? 1/3e (discutabele) suikers en slechts 6,7% fruit.
Nestlé FruitFlesje Aardbei-Peer
30 maanden overbodige en dure “opvolgmelk”, érg weinig fruit en zeker geen tussendoortje.
Laat als kritische consument je horen, kom in actie!
Op foodwatch.nl kun je je stem uitbrengen en meer lezen. foodwatch.nl/
bron: foodwatch.nl
mijn link naar dit bericht: het is mijn missie te adviseren over gezonde voeding met gezond verstand. Mensen laten zich in hun leefstijl nogal eens leiden door reclames en slogans zonder kritisch na te denken. Vandaar dit nieuwsfeit extra onder de aandacht.
Wil je duurzaam gezond eten? Laat je deskundig en persoonlijk adviseren.
Kies nu