Voeding is heilzaam bij opvliegers, fact of fabel?

Dat je als vrouw in de overgang te maken krijgt met hormonale verandering is onafwendbaar. Vrouwen ervaren opvliegers als erg vervelend. Temperatuurschommelingen die onverwacht komen. Je kunt gelukkig wel iets aan opvliegers doen. En tegelijk aan een gezond gewicht werken!
Want veel vrouwen komen aan in de overgang.chanterelles

De overgang is een belangrijke periode voor de vrouw om stil te staan bij haar leefstijl. Een gezonde leefstijl en een gezond gewicht bepalen haarvitaliteit in de komende jaren. Daar kan ik je prima mee helpen en in dit blog vertel ik je misschien iets nieuws.

Ik zit nog niet in de overgang (maar dat zal binnen 5 jaar wel het geval zijn) en ik weet niet hoeveel last ik ervan zal hebben. Ik zie het wel. In de praktijk zie je wel dat vrouwen enorm last hebben van opvliegers. De plotselinge temperatuurschommelingen worden ter plekke weggewuivd met folders, sjaaltje ed.

zelf doen/eigen regie

Op het verloop van de overgang heb je geen invloed, maar wel op de symptomen en bijkomende veranderingen. Denk aan de botopbouw en de verandering van het figuur. Ik ben iemand die graag zelf het heft in handen neemt, ik ervaar dagelijks wat kleine dingen in mijn leefstijl mij oplevert aan vitaliteit.  Beweging, voeding, ontspanning, slaap, genotsmiddelen. Daar heb ik allemaal een keuze in. Voeding heeft mijn aandacht, ik weet wat ik zelf met mijn voeding kan doen om straks opvliegers te verminderen.

zichtbaar: je figuur verandert en opvliegers

Bij de een begint de overgang eerder dan bij de ander, maar we ontkomen er niet aan. Dat moet je accepteren. Er zijn ook veranderingen, die samenhangen met de overgang, waar je wel invloed op hebt: je gewicht bijvoorbeeld en opvliegers. Dit blog gaat specifiek over opvliegers en wat je daar als vrouw aan kunt doen. Er bestaat geen wonderpil tegen opvliegers. Een gezonde leefstijl is goed voor je. Ook in de overgang. Lang werd gedacht dat meer bewegen hielp tegen opvliegers, maar dat blijkt niet zo te zijn.  OK, dat was bewegen, maar je leefstijl is meer.

Wat kun je zelf doen wat wel werkt?

Onderzoek naar de overgang geeft nieuwe inzichten. Dat zijn feiten waar je je voordeel mee kunt doen. Er leven echter ook veel fabels bij vrouwen. Wat maak je elkaar wijs?

Wil je op de hoogte zijn van de meest recente inzichten over de overgang en de relatie met voeding? Lees dan vooral door. Verdiep je eens in de feiten.

Of blijf hangen in de fabels en meeklagen met buurvrouwen dat het allemaal zo erg is.

Voor de actieve, leergierige vrouw

Wie vindt het nu niet prettig om zelf invloed te hebben op ongemak of ongewenste gevolgen? Voor de geinteresseerden heb ik 8 praktische voedingstips in een handig overzicht. Voeding bij de overgang met de focus op gewicht en opvliegers. Herken je jezelf in mijn verhaal en wil je ook graag met voeding iets doen aan opvliegers? Als je mij dit laat weten op info@duurzamedietist.nl dan stuur ik je het toe. Je kunt dan zelf aan de slag.

Dit zijn algemene feiten en algemene adviezen. Wil je graag een uitgewerkt voedingsadvies bij de overgang voor jouw situatie? De echte start is het persoonlijke voedingsadvies. Ik help je er graag mee op weg. Gezond eten, gebaseerd op bovenstaande inzichten. Geen fabels.

Of kies nu voor gratis intake, leven lang fit + een mooi gewicht

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.