Update wat je eet in 3 stappen

Maak het jezelf makkelijk: update je voeding en lees deze 3 gezonde tips.

3 simpele veranderingen waar je vandaag mee kan beginnen en..
waar je al snel resultaat van hebt: een mooie huid, meer energie, je wordt vitaler en je raakt wat overtollige kilo’s kwijt. Gezonde voeding is complex,  met deze 3 simpele veranderingen verbeter je je voeding voor de lange termijn. Geen jojo!

Ben jij een no nonsense type  of volg je de hypes?

Laat de hypes voor wat ze zijn en ga actief aan de slag. Niemand is ooit beter geworden van afslankthee, tarwegras of een vermageringsriem.
Mijn collega Anneke Palsma vertelt in dit blog over de de grootste hypes: wat is waar en wat is onzin?  

Met deze tips kun je vandaag beginnen.
Gezonde voeding is complex, er is nog meer over te vertellen.
Alcohol, vis, peulvruchten, rood vlees, eieren..
Je gezondheid en je gewicht vragen je aandacht een leven lang.
Soms moet je simpel beginnen.
Kies een aanpak en verandering die je met verstand begint en die je met gemak volhoudt.

1. Update tussendoor

Kies vaker voor vezelrijke tussendoortjes, zoals fruit, groente, noten.appels op de fruitschaal, gezond eten, vezelrijk, update tussendoor
Minder verzadigd vet, minder zout en veel meer goede voedingsstoffen. Vooral walnoten zitten vol anti-oxidanten.
Meer van het goede.

 

wat?:
alle vers fruit, elke dag wat anders
gedroogd fruit als vijgen, abrikozen, dadels
groente: komkommer, tomaatjes
noten: cashew, amandelen, walnoten
zaden: pompoenpitten
humus (van kikkererwten, knoflook en sesamzaad)

In plaats van koek, chips ed. sla je 2 vliegen in 1 klap!
Meer vezels + minder kcalorieën, minder verzadigd vet, minder zout.

2. Update met kleurpaprika, update met kleur

Kies kleur: oranje, gele vruchten, paprika.
Ze zitten boordevol vitamines.
Plus waardevolle stoffen waar je profijt van hebt.
Kies nu meloen, perzik, bessen, aardbei.
Straks de sinaasappel en hutspot.
Kleur op je bord nodigt uit om te eten.

3. Update met koolhydraten

Eet koolhydraten voor je brein en je spieren. Ze zijn de ideale bron van glucose (bron van energie), nodig voor je brein en voor je spieren. Je brein werkt op glucose en je spieren wil je natuurlijk herstellen en versterken na sport of arbeid..
Ben je veel met je hoofd bezig en wil je ook nog energie hebben om te sporten?
Eet dan vooral de koolhydraten die slow zijn.

brood, koolhydratenbron, brein, spierenDie langzaam verteren en je lang een verzadigd gevoel geven. De volkoren, onbewerkte zijn de beste keus.
waarin: volkoren of bruin brood, zilvervliesrijst, peulvruchten, quinoa.

Feit: Bij volwassenen moet tussen 40 en 70% van alle calorieën uit koolhydraten komen.

Als je te veel koolhydraten eet, kan dat betekenen dat je te weinig eiwitten of vetten eet. Te veel koolhydraten wil zeggen dat meer dan 70% van de calorieën uit koolhydraten komt. Dat is niet goed voor je gezondheid. En niet slim als je een gezond gewicht wilt.

Als je te weinig koolhydraten eet kan dat betekenen dat je niet genoeg van alle gezonde voedingsstoffen, zoals vitamines, mineralen en vezels binnenkrijgt. En het gaat ten koste van je spieren.

Wil je een effectieve update van je voeding?
Dan is het slim om met deze 3 tips te beginnen.

Makkelijk te doen, goed vol te houden.
Doe gewoon eens het experiment, 1 week. Zo moeilijk is dat niet.
Merk je dat het voor jou niet werkt en wil je weten hoe het anders kan?

Kies dan gratis intake, leven lang fit + een mooi gewicht

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *