Na een half uur aan tafel

In de herfst wil je na een half uur aan tafel kunnen, trouwens de rest van het jaar ook. Als dit een herkenbare vraag voor je is, die steeds terugkomt: laat je dan leiden door wat er nu te koop is.

Nu is het herfst en volop verkrijgbaar: paprika’s, spinazie, aubergine, bieten, tomaten, radijs, komkommer, uien. Kies deze seizoensgroente en maak er met variatie een gezonde maaltijd van.

De dagen worden korter, de ochtenden beginnen fris en mistig.
We komen thuis in het donker,  deze gerechten staan in 25 minuten op tafel

Mediterrane groente

ingredienten:

1 ui, gesnipperd
2 teentjes knoflook uit de knoflookpers
2 paprika’s:1 rode en 1 gele, in blokjes
1 aubergine, in blokjes
olijfolie
250 g. kerstomaatjes
zout en peper
pijnboompitten

bereiding:Verhit olie in een grote koekenpan of wok. Bak hierin de ui met knoflook. Voeg de paprika, aubergine en tomaatjes toe . Bak het geheel, ca. 8 minuten. Neem de pan van het vuur. Besprenkel met wat olijfolie. Voeg naar smaak peper en zout toe. Strooi er pijnboompitten over. Lekker met couscous en een stukje vlees of vis.

Spinazie
ingredienten:

Olijfolie
Garnalen
Spinazie
Ketjap

Bereiding:Verhit olie in een pan of wok. Bak de garnalen kort lichtbruin. Was de spinazie en laat het goed uitlekken. Voeg de spinazie toe aan de garnalen en laat dit al omscheppend 10 minuten meegaren. Sprenkel er als laatste wat ketjap over (niet teveel, het wordt snel te nat).
Kook er mihoen bij.

Snel aantrekkelijke, gezonde maaltijden op tafel als je in het donker thuiskomt.

Ga jij een half uur in de keuken staan? Laat je reactie achter onder dit bericht.

Wil je gezond eten leren om het met gemak zelf te doen? Ik kan je deskundig en persoonlijk adviseren. Hier lees je hoe. Kies nugratis intake, leven lang fit + een mooi gewicht

 

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *