Het goede van Mediterraan eten: niet meer streng zijn

Voor wie gezond wil afvallen: geen strenge regimes of ‘crashen’. Geen calorieën tellen. Maar wel: Mediterraan eten leidt je naar een gezond gewicht en nog meer. . Focus op goed eten, goede vetten en de tijd nemen om te eten. 3 x goed.

Dat is de uitkomst van een onderzoek, onlangs gepubliceerd in het Britse vakblad Postgraduate Medical Journal. (2014-133103) Een team van onderzoekers o.l.v. dr. Malhotra ontdekten de 3 grote voordelen van Mediterrane voeding voor ons welzijn en gezondheid:

  • gezond blijven (voorkomen van hart- en vaatziekten)
  • makkelijker naar een gezond gewicht toewerken
  • op gewicht blijven

Mediterrane voeding staat recht tegenover ‘het calvinistische’. Geen verboden, alleen de focus op goede voeding en de aandacht voor het genieten. En dat alleen is werkzaam om je cholesterol te verlagen en een mooi gewicht te krijgen en te houden.. Effectiever dan statines gebruiken en effectiever dan crashdiëten.

Wil je langdurig op gewicht blijven?  focus op fruit, groente, noten en olijfolie
(dat is ook mediterraan)

Verbod op vlees?

Geen verboden, alleen je aandacht extra op die gezonde dingen. Dat is nog eens fijn. Het is eigenlijk genieten met je volle verstand.
Het ene adviseren betekent niet dat je het andere verbiedt.
Dat betekent niet dat ik en deze wetenschappers veganistisch eten adviseren. Wie langdurig fit wil blijven, doet er verstandig aan om vooral vis, zuivel en ei te blijven eten. Van vlees kan het wel wat minder, geen verbod. Ze gaven daarbij 2 waarschuwingen..

De onderzoekers zagen 2 grote verleiders voor de consument, denk na.

Het team gaf deze waarschuwingen mee:
1.Voedingsmiddelen waar het etiket gezond op staat, zijn niet altijd gezond.
Men wil met slimme marketing daar simpelweg aan verdienen. Brood, appel hebben zo’n etiket niet maar hebben veelmeer gezonde bestanddelen dan deze verwerkte gezondheidsproducten. Kies liever verse waar.
Er zijn ook hulpverleners, apparaten die je toeschreeuwen: “Met mijn gezonde pillen garandeer ik je een nieuw lichaam”.  (hahaha, Je bent maar 1 x geboren) Met je leefstijl heb je wel alle invloed op je uiterlijk, geluk en gezondheid.

2.Voedingsmiddelen waar minder of geen vet op staat, zitten vaak barstensvol suikers.  Dit is bedoeld voor de smaak. Het vet, dat een product vaak de smaak geeft, moet immers gecompenseerd worden.

Simpele adviezen waar je nu direct wat mee kan.

Profiteer van dit simpele concept. Twijfel je?
Wil je weten wat dat betekent voor jouw situatie?
Heb je behoefte aan houvast voor jouw situatie?
Weet je niet meer wat goede voeding is en wat goed voor jou is?

Laat je deskundig en persoonlijk begeleiden. Kies nu gratis intake, leven lang fit + een mooi gewicht

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *