Fitter worden met plantaardig eten. Zo begin je

Plantaardig eten is in opkomst. Het schrikt vleeseters af. Dat hoeft niet.

Volledig plantaardig eten is een compleet andere voeding die ver afstaat van de Westerse voeding met veel vlees en zuivel. De praktijk en Nederlandse eetgewoonten staan ver af van  wat goed is voor mens en milieu.  Heb je hart voor het eten in de toekomst voor je kinderen? Dan kun je een andere keuze maken.
Plantaardig eten is goed voor mens, dier en milieu.verse cantharellen, plantaardig eten

Er zijn steeds meer nieuwsfeiten die de voordelen van plantaardig eten propageren. plantaardig eten gezonder en beter voor milieu.  In Amerika is plantaardig vooral hip en voor een kleine selecte groep lijkt het.
In Amerika heeft Michael Pollan een beweging gestart voor echt eten. Hier ligt de nadruk op vers eten, onbewerkt, merendeel plantaardig. Bill Clinton kwam tot het inzicht om plantaardig te gaan eten naar aanleiding van problemen met zijn gezondheid. gewicht van de clintons

vlees

Kom bij vleeseters niet aan hun stuk vlees. Die is ‘heilig’ en staat voor grenzeloos genieten. Grote portie. Dagelijks. Op de barbecue. Draadjesvlees. Speklap. Rookworst.

In de praktijk willen vleeseters niets horen van het advies plantaardig. Ze kunnen niet zonder hun stukje vlees en melk. Dit hoort bij hun gewoonten.

Ik wil een compromis voorstellen die tegemoetkomt aan de vleeseters. En die hen ook alvast een voorproefje geeft van plantaardig eten. Ik hoef alleen maar de schijf van vijf aan te halen. De aanbeveling meer groente en fruit en minder de nadruk op vlees/vis.

Uit de voedselconsumptiepeiling 2011 blijkt dat eenderde van de volwassenen voldoende groente en fruit eet. Om dan de ganse natie te adviseren naar plantaardig over te stappen is een brug te ver. Dan is de overgang wel erg groot van onvoldoende groente en fruit naar volledig plantaardig. Voor wie voor zichzelf wil profiteren van meer plantaardig:

De aanbeveling is: 200 gram groente en 2 x daags een portie fruit.

Vandaar als compromis het advies: start met een verandering in jouw eetpatroon door 200 gram groente en 2 x daags fruit te gaan eten. Dan profiteer je van de voordelen van groente en fruit en hoef je je vlees niet kwijt te raken.

Daarna kun je het altijd nog uitbreiden door vlees/vis te vervangen door plantaardig eiwit. Volledig overschakelen op plantaardig vraagt wat meer kennis en discipline.

Voor wie duurzaam plantaardig wil eten: laat je deskundig en persoonlijk adviseren. Lees hier meer.
Of kom nu in actie en kies gratis intake, leven lang fit + een mooi gewicht

Wil je reageren? Leuk, dat kan onderaan dit blog.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.