Experimenten

Experimenten voor duurzame verandering in leefstijl

De essentie van je eetgedrag boven water halen, de kijk naar binnen. Daar draait het om. Alle ins en outs van je motivatie kennen. Daarmee eindigt je worsteling.

Ken je je eetgedrag? Dan ben je goed bestand tegen moeilijke situaties en fouten.  Als je weet hoe je gewoonlijk op verleidingen reageert kun je makkelijker voor jezelf bepalen hoe het anders moet. Ik leid je d.m.v. schrijven naar meer inzicht.

De experimenten helpen daarbij: 7 basis experimenten. Wat kun je verwachten?

Experimenten:

  1. De voordelen en nadelen, wat zijn voor- en nadelen van je oude en nieuwe gedrag? Iets ‘willen’ is een afweging maken tussen de voor- en nadelen. Wat springt er uit?
  2. De barrières opsporen en opruimen, “Wat houdt je tegen?” Nu kun je besluiten te veranderen.
  3. De toekomstbrief, een oefening om de motivatie te versterken.
  4. Het gedrag onder controle, bij de uitvoering van gedragsverandering kun je gesteund worden door tips en trucs van anderen. Je krijgt er 40, welke kies je om uit te proberen?
  5. De hoge risico-situaties, bij de uitvoering loop je soms tegen onverwachte situaties aan die het je moeilijk maken, verleidingen. Hoe ga je ermee om?
  6. Het leren van fouten, gedragsverandering gaat vaak samen met vallen en opstaan. Welke fout heb je tot nu toe gemaakt? Wat leert het je?
  7. De voordelen scoren, een sterk motiverende afsluiting

 

Als er sprake is van eetdrang en eetbuien, dan help ik je daar apart mee. Alles om (weer) om van eten te kunnen genieten. De uitkomsten zijn persoonlijk en zijn de essentie van je eetgedrag. En de oplossing tot duurzaam veranderen.
Wil je eerst een kennismaking? Kies dangratis intake, leven lang fit + een mooi gewicht

 

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *