De overgang: tijd voor actie, met 3 leefstijltips

Je leefstijl verdient in de overgang je volle aandacht. Je kunt er opvliegers mee beperken en gewichtstoename voorkomen.


Het lichaam van de vrouw verandert in de overgang onder invloed van hormoonveranderingen:
de huid wordt dunner, de taille verdwijnt meestal, menstruatie blijft uit. Je merkt dat je sneller vermoeid raakt.

Het is nu tijd om het roer om te gooien met deze 3 leefstijltips.
Het resultaat is een vitale toekomst als moeder, werknemer/ondernemer. Als vrouw van (bijna) 50 kom je beter de overgang door door de regie te nemen ten behoeve van je vitaliteit. Je wilt de energie houden voor de combi werk en zorg.

Laat je overtuigen door de feiten en neem het roer in handen. Wie in de overgang zit, hoeft niet achterover te leunen, maar kan veel zelf doen. Geen fabels, wel feiten.
Met volle aandacht de juiste dingen doen. Welke?

3 leefstijltips:

1.pas je voeding aan

Feit:Je energiebehoefte wordt minder dus zul je ook minder moeten eten/drinken. Voor je het weet, komt er elk jaar ongemerkt een kilo bij.
Globaal: minder eten, minder dan je als tiener, 30-jarige deed. Minder of geen frisdrank en alcohol.
Kijk eens kritisch hoeveel je eet en drinkt. Ongemerkt ben je in de loop der jaren hetzelfde blijven eten en je hebt vanaf je 50e minder nodig!
Deze praktische voedingsmiddelen helpen je in de strijd met  de overgang

2.kom in beweging

Je werkt daarmee actief aan een gezond gewicht en het is ook nog eens goed voor je botopbouw.
Feit: Elke dag minimaal een half uur. Het meest effectief is beweging waarbij je merkt dat je je flink inspant: zweten, verhoogde hartslag, je wordt echt moe.
Onderzoek welke beweging/sport je prettig vindt. Hoe en met wie, dan houd je het langste vol.

3.slik extra vitamine D

Voor vrouwen boven de 50 wordt extra vitamine D geadviseerd voor de botopbouw.
Na je 50e jaar gaat de botafbraak ineens een stuk sneller onder invloed van de hormoonveranderingen.
Vitamine D helpt je samen met beweging en voeding bij het voorkomen van osteoporose.
Elke andere suppletie of superfood is in deze fase van de vrouw onzinnig en het kost je onnodig veel geld.

Actieve vrouwen nemen de regie
Met voeding en een gezonde leefstijl kun je niet de overgang stoppen, maar je kunt wel zelf de gevolgen beperken. Misschien ben jij, net als ik, een vrouw die niet achterover leunt maar de verantwoordelijkheid neemt. De feiten maken het je een stuk makkelijker.
Ik ben deskundig: dietist en ervaringsdeskundige!

Wil je er graag eens over door praten?
Wat betekent het voor jou?
Dat kan met een gratis gesprek dat ik je bied met waarde, exclusief voor jou.
Ik luister naar je en samen in gesprek onderzoeken we jouw situatie.
Kies dan nu gratis intake, leven lang fit + een mooi gewicht,overgang,leefstijl

 

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *