40+ vrouw: je lijf weer in vorm 1

Als je een 40+ vrouw bent, merk je dat je wat moeilijker in vorm blijft,
Je hebt wellicht minder energie;  ongemerkt zijn er misschien 5 kilo bijgekomen.
Sporten doe je niet meer. Je doet alles met de auto, wel zo makkelijk.

met als resultaat: je voelt je niet fit, je lijf lijkt niet meer in vorm, je hebt overgewicht.

Aandacht voor jezelfmet aandacht eten voor de vrouw 40+ voor meer vitaliteit, weer in vorm komen
met als wens: meer energie, gespierd lijf, wat afvallen
Pas op: voor je het weet ben je over 10 jaar 10 kilo zwaarder!

Ik heb ook zo’n moment gehad. Dit hielp mij!
Minder energie, mijn conditie holde achteruit. Na jaren van druk bestaan met werk & zorg gaf ook ik meer aandacht aan mijn lijf. Ik wist: dit gaat niet vanzelf.
Gelukkig ben ik een type die snel de regie neemt als het gaat om mijn gezondheid. Ik heb op tijd in de spiegel gekeken en de knop kunnen omzetten.
Alleen ik kan mijn gezondheid  en conditie bewaken.
Ik had weer nieuwe focus en ik bereikte mijn doelen: op gewicht blijven, spieropbouw, betere conditie.

Wie slim is, gaat actiever, bewuster leven.
Je kunt veel zelf doen. Vooral:  bewegen en gezond eten

Mijn Beweging
Bewegen is mijn nieuwe focus geworden.
Ik heb hersenletsel en ik doe nu aan sport (die combinatie is topsport)
Dagelijks doe ik 3 dingen: steps, buikspieren, fietsen.
Met dank aan Dr. Scherder, Edwin van der Sar en Mariëlle!
Tot zover mijn ervaring. Wat helpt jou?

Beweging voor 40+ vrouw

Dagelijkse routine zet meer zoden aan de dijk (ipv. 1 x per week sport)
Onderzoek welke sport of beweging je leuk vindt,
Bepaal wat voor jou het beste werkt: alleen of met iemand samen
Neem op je werk vaker de trap ipv. de lift
Met een tuin of hond ben je actiever
Oefen in je eigen huis met een trap, hometrainer (kan elk moment van de dag)
Train je buikspieren 1 x per dag. (gewoon op bed 3 x 10) op een vast moment
Met de wii: sport en spel of dans (kan behoorlijk intensief zijn)
Kun je lopend of fietsend boodschappen doen? Doen!

Mijn Voeding

Voeding is mijn vak, daar hoefde ik weinig in te verbeteren.
Persoonlijk ben ik al 8 jaar pescotariër (wil niets anders meer).
Met gemak blijf ik in vorm.
Ik ben moeder van 2 kinderen in de groei, ik geef graag het goede voorbeeld.

Voeding voor 40+ vrouw

Het volgende blog gaat over de voeding die jou weer in vorm brengt: de 5 beste voedingsmiddelen.

Lukt het je niet om in vorm te komen?
Is jouw figuur stilaan verandert?
Wil je dit nu veranderen?

ps. over 10 jaar ben je 50+ en wordt het nog moeilijker. En ben je misschien 10 kilo zwaarder als je niet oplet.
Wil je persoonlijk advies? Praat dan met mij 1-op-1 verder.

kies nugratis intake, leven lang fit + een mooi gewicht

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *