de beste eetkeuzes voor gezondheidswinst

We kiezen graag zelf. Keuzevrijheid is een van de belangrijkste levenswaarden.
In dit blog 11 tips om je leefstijl met gemak te veranderen voor als je gezondheidswinst wilt. Zonder lijstjes met geboden en verboden. Want dat werkt niet. Dit blog is voor iedere vrouw die graag de regie neemt.
Lees verder

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

De overgang: tijd voor actie, met 3 leefstijltips

Je leefstijl verdient in de overgang je volle aandacht. Je kunt er opvliegers mee beperken en gewichtstoename voorkomen.


Het lichaam van de vrouw verandert in de overgang onder invloed van hormoonveranderingen:
de huid wordt dunner, de taille verdwijnt meestal, menstruatie blijft uit. Je merkt dat je sneller vermoeid raakt.

Het is nu tijd om het roer om te gooien met deze 3 leefstijltips.
Het resultaat is een vitale toekomst als moeder, werknemer/ondernemer. Als vrouw van (bijna) 50 kom je beter de overgang door door de regie te nemen ten behoeve van je vitaliteit. Je wilt de energie houden voor de combi werk en zorg.

Laat je overtuigen door de feiten en neem het roer in handen. Wie in de overgang zit, hoeft niet achterover te leunen, maar kan veel zelf doen. Geen fabels, wel feiten.
Met volle aandacht de juiste dingen doen. Welke?

Lees verder

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

zo wordt gezond eten veel makkelijker

Mensen ervaren gezond eten vaak als moeilijk, vooral het volhouden is lastig;
Een terugval ligt altijd op de loer.  Jojo’ en is funest voor je zelfvertrouwen, geloof in eigen kunnen.  Vind maar weer eens de motivatie om je voedingspatroon te veranderen! 3 kleuren paprika, motivatie voor gezond eten helpt je bij het kiezen

Hoe komt het toch dat, mensen die anno 2016 willen afvallen /gezonder willen gaan eten een gezonde leefstijl niet starten of niet volhouden?

Informatie is immers makkelijk bereikbaar (internet)
Er zijn veel voorlichtingscampagnes op radio, tv, internet.  Wat maakt het makkelijker?

Lees verder

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

niet alleen veel lekkerder maar ook gezonder.

Nieuw elan voor wie in 2016 een gezond gewicht wilt. Afvallen hoeft niet zo streng te zijn. Gezond kan zeker samengaan met lekker. Veel mensen ervaren dat niet zo.
Doe het in ieder geval slim en baseer je je op de feiten. Negeer de fabels.
Kies voor lekker eten dat ook nog gezond is. Recent heeft de Gezondheidsraad ons daarvoor geadviseerd.
Dat het lekker is, is net zo belangrijk.

Misschien hol jij jezelf voorbij, is je eigen leefstijl een sluitpost in de week. Na het werk plof je neer op de bank, eet eerst wat chips; is het eenmaal etenstijd heb je geen zin meer om te koken. In de koelkast staat een kantenklaarmaaltijd klaar die je in de magnetron schuift. Je eet het op voor de televisie. Van sporten word je moe. In de afgelopen 5 jaar ben je meer dan 10 kilo aangekomen. Je snakt naar de ultieme oplossing en ommekeer.

Gezond eten elke dag, dat ook nog lekker is. Dat houd je makkelijk vol.
Het resultaat is een gezond gewicht in het nieuwe jaar. Je krijgt er meer energie bij, het is een nieuw elan. Heb je eenmaal de focus op een gezonde leefstijl dan gaat de bal vanzelf rollen. Maar hoe begin je? Lees verder

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook

Nieuw: de voedingsrichtlijnen van 2015

Vorige week kwamen ze uit: de herziene voedingsrichtlijnen van de Gezondheidsraad.
Om vitaal en gezond te blijven is het slim om gezond te eten. Maar hoe? Mensen worstelen ermee.
Dat lijkt niet eenvoudig. Was er maar 1 voedingsmiddel dat ons dat bracht… Helaas dat bestaat niet. Een aantal richtlijnen die je gewoon volgt als je gezond wilt eten.

De richtlijnen goede voeding moesten worden opgefrist. Het moet vooral haalbaar zijn en aansluiten bij ons Nederlandse voedingspatroon. Het is een simpele boodschap geworden met meer en minder.meer brood, minder bewerkt vlees, voedingsrichtlijnen 2015 Lees verder

Wil je dit delen op jouw platform?Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook